Εφαρμογή OneStop
Στοιχεία Μαθήματος
Πρόγραμμα Σπουδών
*
---------
ΠΜΣ Πληροφορική και Τηλεματική
Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Εφαρμογές
ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
ΠΜΣ Επιστήμη των Υπολογιστών και Πληροφορική
Κωδικός Μαθήματος (Ελληνικά)
*
Εξάμηνο
*
Τίτλος (Ελληνικά)
*
Ώρες Διδασκαλίας Θεωρίας (Εβδομαδιαία)
Μονάδες ECTS
*
Τύπος Μαθήματος (Ελληνικά)
Προαπαιτούμενα (Ελληνικά)
URL Μαθήματος (π.χ. στο e-class)
Μαθησιακά Αποτελέσματα (Ελληνικά)
Το μάθημα έχει ως στόχο την εμβάθυνση στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εφαρμογών σύμφωνα με το παράδειγμα του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού. Καλύπτει τις βασικές αρχές και τεχνικές του αντικειμενοστρεφούς σχεδιασμού προγραμμάτων. Παρουσιάζει γνωστά σχεδιαστικά μοτίβα και μελετάει την εφαρμογή τους στον σχεδιασμό γνωστών βιβλιοθηκών λογισμικού. Εφαρμόζει στην πράξη το παράδειγμα του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού χρησιμοποιώντας την γλώσσα προγραμματισμού Java. Με το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση: - να γνωρίζουν τις βασικές μεθόδους και τεχνικές αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού - να σχεδιάζουν και να δομούν εφαρμογές με σύνθετα χαρακτηριστικά - να αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν σχεδιαστικά μοτίβα - να εκμεταλλεύονται έτοιμες βιβλιοθήκες και δομές δεδομένων
Γενικές Δεξιότητες (Ελληνικά)
- Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος (Ελληνικά)
- Αντικείμενα, μηνύματα, κλάσεις μέθοδοι, αρχικοποίηση αντικειμένων, στατικές μέθοδοι. - Αφαίρεση δεδομένων, η σχέση “έχει” και “είναι”, σύνθετα αντικείμενα, ενθυλάκωση, ιδιωτική και δημόσια ορατότητα, κληρονόμηση, διεπαφές, επέκταση διεπαφών, πακέτα κλάσεων. - Πολυμορφισμός, υπερφόρτωση μεθόδων, υποσκέλιση μεθόδων, αφηρημένες κλάσεις, το μοτίβο της πρότυπης κλάσης, γενικευμένος προγραμματισμός. - Συλλογές αντικειμένων, μοντελοποίηση στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό, setters and getters, ισότητα αντικειμένων, σύγκριση αντικειμένων και συγκριτές, το μοτίβο του επαναλήπτη, εσωτερικές κλάσεις. - Ρεύματα εισόδου-εξόδου, το μοτίβο του διακοσμητή, το μοτίβο του σύνθετου αντικειμένου, ρεύματα χαρακτήρων, το μοτίβο του προσαρμοστή, διαχείριση σφαλμάτων, χειρισμός και ρίψη εξαιρέσεων. - Καταγραφή γεγονότων, η διεπαφή του καταγραφέα, αποσιώπηση καταγραφής, καταγραφή σε επίπεδα, ιεραρχία καταγραφέων, το μοτίβο της αλυσίδας ευθύνης, κατασκευή καταγραφέων, το μοτίβο του εργαστασίου αντικειμένων, το μοτίβο του μοναδικού αντικειμένου. - Παράθυρα, θέση παράθυρου, γραφικά στοιχεία, τοποθέτηση στοιχείων, αυτόματη τοποθέτηση, το μοτίβο της στρατηγικής, η βιβλιοθήκη Swing, έτοιμα γραφικά στοιχεία, έτοιμες στρατηγικές τοποθέτησης. - Προγραμματισμός οδηγούμενος από συμβάντα, είσοδος στις παραθυρικές εφαρμογές, το μοτίβο του παρατηρητή, συμβάντα και ακροατές, οι διεπαφές των ακροατών στην Swing, ανώνυμες κλάσεις, το μοτίβο της εντολής, διαχείριση εντολών, μακροεντολές, αναίρεση εντολών. - Σχεδιαστικά θέματα παραθυρικών εφαρμογών, διαχωρισμός λειτουργικότητας, το μοτίβο μοντέλο-όψη-ελεγκτής, παραλλαγές, πολλαπλές όψεις και διαμοιρασμός μοντέλου, υλοποίηση του μοτίβου στην Swing. - Αμυντικός προγραμματισμός, ισχυρισμοί στην Java, δοκιμές μονάδας, JUnit, αντικείμενα σωσίες, προβλήματα ενθυλάκωσης και κληρονόμησης, ανάπτυξη οδηγούμενη από δοκιμές.
Χρήση ΤΠΕ (Ελληνικά)
- Java IDE Eclipse/NetBeans - Dissemination and organization of course material using e-class
Είναι επιλογής;
Άγνωστο
Ναι
Όχι
Φόρτος μέσα στο Εξάμηνο (Ώρες)
Διδασκαλίας
Εργαστήριο
Αυτοδύναμη Μελέτη
*
Εργασία (Project)
*
Εργαστηριακή Αναφορά
*